• JOB IMPULSE

    Branding i strategia komunikacji

    Wyzwanie

    Opracować nową strategię komunikacji dla ogólnopolskiej agencji pracy tymczasowej. Wprowadzona 3 lata temu linia komunikacji (którą również współtworzyliśmy) akcentowała profesjonalizm, wrażliwość społeczną i była skierowana przede wszystkim do pracodawców. Rozpoznawalność, zaufanie do marki i popyt na usługi firmy wzrosły, dlatego w obecnej sytuacji niedoboru pracowników na rynku konieczne stało się dotarcie do kandydatów, szczególnie tych poniżej 30 roku życia.

    Rozwiązanie

    Podczas serii warsztatów z udziałem zarządu i pracowników wszystkich oddziałów terenowych udało nam się zidentyfikować kluczowe potrzeby kandydatów oraz znaleźć sposoby na ich spełnienie. Zaproponowaliśmy uproszczenie brandingu i zebranie wszystkich usług pod jedną marką "Job Impulse", zaproponowaliśmy także hasło wizerunkowe "BĄDŹ KIM CHCESZ".

    Całkowicie zmieniliśmy ton komunikacji wizualnej. Na wszystkich materiałach pojawiły się mocne kolory, odręczne rysunki i ludzie z dystansem do siebie, a hasła napisaliśmy językiem bliskim młodym ludziom, także po ukraińsku i rosyjsku. Cała komunikacja zbudowana jest z elementów, które można składać na różne sposoby projektując wszystko - od materiałów wizerunkowych do lokalnych ogłoszeń o pracy.

    Aby odświeżenie wizerunku było kompletne, zaprojektowaliśmy także oznakowanie i elementy wystroju dla wszystkich terenowych oddziałów firmy.

    Efekt

    Pracownicy agencji zareagowali na nowe materiały entuzjastycznie, pewnie dlatego, że naprawdę wsłuchaliśmy się w ich potrzeby i uwagi na etapie warsztatowym. Dodanie odrobiny luzu i wpłynęło na zmianę podejścia do całego procesu świadczenia usług, a kolorowe gadżety firmowe (i oczywiście cukierki!) z hasłem "BĄDŹ KIM CHCESZ" stały się prawdziwym hitem.

  • Wszystkie